Friday, January 3, 2014

SELAMAT TAHUN BAHARU 2014

Pejam celik pejam celik dan datang tahun 2014...sekejap rasa setahun dah berlalu...pejam celik pejam celik ..tapi alhamdulilah..celik juga ke hari ini kalau pejam tak celik celik...jawapannya...? mm.
Alhamdulilah diberki nikmat oleh ALLAH untuk meneruskan perjalanan dan tanggungjawap sebagai hamba di bumiNYA..Alhamdulillah YA ALLAH kau memberi ruang waktu untuk hamba ini membetulkan dan memperbaiki diri, mencari dan mengumpul bekalan di akhirat nanti..moga dengan pertambahan umur ini..bertambah juga kesedaran mencari bekalan diri di kubur dan akhirat nanti..aku takut sunyi dan bersendirian..aku takutkan kegelapan dan benda yang menakutkan...oleh itu aku harus merancang dan mencari kubu pertahanan dari apa yang aku takuti nanti...YA ALLAH beri aku kekuatan dan hidayahMU untuk aku terus tabah dan cekal menjalankan kewajipan, tanggunggjawap dan amanah diri ini di dunia..sekiranya aku jatuh jangan biarkan aku terus rebah..sekiranya aku kecewa jangan biarkan aku berputus asa...sekiranya aku sakit jangan biarkan hati ku yang sakit..sekiranya rezeki ku masih  tiada jangan biarkan hilangnya rasa syukur padaMU..ALLAH kau lah segalanya bagiku...aku tahu KAU sentiasa ada bersama ku di saat tiada insan menemani air mata ku..di saat orang lain tiada bersamaku, KAU sentiasa disisi ku..akan terpahat terus dalam sanubari dan hati ini selagi ia bernyawa..terima kasih ALLAH memberi aku kesempatan untuk memperbaiki dan menjalankan amanah yang aku sendiri telah berjanji semasa aku dalam kandungan ibu ku lagi untuk memikul tanggungjawap MU...aku bermohon KAU berikan taufik hidayah, kebersihan dan kelembutan hati untuk diriKU..kerana aku tahu jalan yang terbentang penuh berliku dan bersimpang untuk menuju jalanMU...

No comments:

Post a Comment