Tuesday, November 27, 2012

senyum

Senyum.....apa itu senyum...apa kelebihan senyum pada diri kita dan orang sekeliling kita....
Senyum boleh menarik seseorang suka kepada kita dan kadang kadang boleh buat seseorang tu jatuh hati pada seseorang hanya kerana senyumannya...haaa macam saya :) .... ( sekali perasan daaa... )
tapi memang senyuman sebenarnya banyak kebaikan yang kita tidak sedari...senyumlah waktu anda disakiti... mesti korang kata eleh poyo jee minah ni cuba kau senyum waktu kau tertekan...huuu...susah tu nak jawab..sebab saya pun kadang kadang memang cam tu pun.... hikhik...tapi kan...cuba bila stress sangat cuba pergi bilik air tengok muka di cermin dengan keadaan masam kita yg mencuka tatap lah lama lama...cantik tak..? lepas tu cuba tarik nafas dalam dalam hembus...perlahan-lahan sambil tersenyum manis dan selebar mungkin....apa korang rasa....? best tak ..rasa lain tak ..rasa tenang tak....terpulanglah apa yang anda rasa ketika itu...tapi yang pasti horman dalam badan kita tak pandai menipu macam kita hak hakkk...   ;) kan kan....sikit banyak mesti kita rasa lega dan cool balik...itu faedah untuk kita....belum lagi untuk kawan kawan dan yang penting untuk orang sekeliling kita masa kita masam dan stress..kesian mereka yang tak tahu apa-apa kan...silap silap mereka terasa hati dengan kita or anggap kita marahkan mereka pulak..tak tentu pasal mereka kecik hati , marah pulak dengan kita...kann lagi rumit tu...so walau apa terjadi memang kadang kadang kita bengang gila bengang tahap gaban ke...stress macam nak hantuk hantuk dinding ke....cuba tarik nafas dalam dalam sambil selawat..n senyum lebar lebar walau tak ikhlas masa tu ...ulang banyak kali ...kalau boleh mengadap lah cermin tuuu...haaa insyallah akan ok jugee sikit sikit berbanding sebelumnya...tak pelah walau susah nak buat bila tengah marah atau sterss cuba jugak ..lama lama ia akan sebati dengan kita..tanpa sedar benda tu akan neutral sendiri... so SENYUM TAK PERLU KATA APA-APA...tambah bila kita marah tahap gaban...nanti lain pulak jadinya kan.... :)

Sekian terima kasih ...lepas makan tengahari kat opisss saya..
1.10 tgh hari sebelom nak gi solat huuuuu
Korang layan ehh
Pesanan pada seseorang yang saya sayangggg sangat.......dah ehhh jangan sedih sedih...jangan kecik hati...jangan terkilan...lupakan lah...semua manusia ada kekurangan...ye awak kan manis bila tersenyum..sebab saya suka kat awak pun kerana senyuman awak wekkk :) hikkk
PEACE

No comments:

Post a Comment